De (on)zin van koud bellen

Bellen = leren

De (on)zin van koud bellen

Koud bellen? Kansloos. Voor de meeste kennisintensieve dienstverleners is dit een echte wanhoopspoging. Tenzij u eerst gaat opwarmen of heel goed voorbereid aan de slag gaat. Ontdek hoe u een schat aan informatie ophaalt door bij het bellen vooral het 'leren' als uitgangspunt te nemen. Met als bij-vangst een aantal kwalitatieve vervolgafspraken ...

Groene Tomaat Insights: Content Marketing (deel 1)

Meer omzet door kennis te delen

Groene Tomaat Insights: Content Marketing (deel 1)

Alstublieft: een blog over het delen van inhoud. Specifiek voor kennisintensieve dienstverleners. Ontdek hoe u structureel meer omzet realiseert met Content Marketing. In deze blog staan de eerste vijf Insights voor u op een rij. In de volgende blog staan de resterende vijf centraal.

Beter samenwerken? Ga samen lunchen

Uw externe dienstverlening intern verbeteren

Beter samenwerken? Ga samen lunchen

Beter samenwerken om de dienstverlening te verbeteren: bij veel organisaties is dit uitdaging nummer 1. Ik moet dan altijd aan Philips denken waar iemand het idee er daadwerkelijk door heeft gekregen om de ‘belangrijke mensen’ van sales en marketing naar Amsterdam te verhuizen (klinkt immers veel beter dan Eindhoven). Het resultaat was dat de kloof tussen marketing en R&D (want die bleven natuurlijk gewoon ik Eindhoven) alleen maar groter werd. Dus wilt u mensen laten samenwerken: zet ze dicht bij elkaar en stimuleer/faciliteer persoonlijk contact. Begin klein: ontdek de kracht van de LUNCH ...

Proberen of doen?

Do or do not. There is no try

Proberen of doen?

Probeer het maar eens. Heerlijk toch die vrijblijvendheid. Als je het mag proberen, dan hoef je eigenlijk niets te presteren. Het geeft je een prachtig excuus om tevreden te zijn met een halfbakken resultaat. En dus ontstaat er bij veel bedrijven een halfbakken vorm van acquisitie, relatiemanagement en dienstverlening. Groene Tomaten zetten een streep door ‘proberen’ en schrijven DOEN in hoofdletters. Of zoals Yoda zegt “Try not. Do. Or do not. There is no try”. Bekijk het korte filmfragment en maak gebruik van de drie praktische Groene Tomaat-tips.

Time for super heroes

Hoe maak je van iets gewoons, iets bijzonders?

Time for super heroes

Wat zijn dit voor gasten? Wat bezielt ze en wat gaan ze doen? Maak kennis met de glazenwassers van een lokaal schoonmaakbedrijf in Amerika die al jaren de ruiten wassen van een kinderziekenhuis. Het zijn super heroes die een ultieme Groene Tomaat actie hebben bedacht en gelukkig ook hebben uitgevoerd. Bekijk het filmpje en geniet. Super heroes: ze bestaan nog ...

Reciprociteit

Een kwestie van (v)aardigheid

Reciprociteit

I'll scratch your back, you'll scratch mine: ik doe iets voor jou en jij iets voor mij. Omdat het 'moet' of omdat je het uit eigen beweging doet, omdat het goed voelt. Win-win, dat is het. Soms heeft reciprociteit een subtiel zetje nodig. Dit vraagt om drie dingen: vaardigheden, lef en gezond verstand.

En groeit er al iets?

Wat uw prospect zich constant afvraagt

En groeit er al iets?

Wanneer begint er iets te groeien en heeft u kans op de start van een relatie met een potentiële klant? Dit gebeurt pas als uw prospect inhoudelijk zaken met u gaat delen: doelstellingen, prioriteiten, uitdagingen en zaken waar hij mee worstelt. De grote vraag is nu wanneer een prospect dit gaat doen.

Niets bijzonders gebeurd

En dus geen mond tot oor-reclame

Niets bijzonders gebeurd

Bij mijn vorige dealer heb ik uiteraard de winterbanden van mijn auto verwisseld. Het primaire proces verliep prima: banden wisselen kunnen ze als geen ander bij de Volvo-dealer. Maar hoe zit het met de rest?

Relatiemanagement is goud waard

Gaat u het verzilveren?

Relatiemanagement is goud waard

Vandaag kan bijna alles worden geïmiteerd, gecopieerd, geoutsourced en "commoditized" ... behalve relaties. Minder dan 5% van de kennisintensieve/dienstverlenende organisaties in Nederland heeft een aanpak om strategische relaties te behouden. WOW! pinguïns bedankt, want deze non-actie biedt kansen voor Groene Tomaten ...