Hoe ontwikkel ik klanten tot waanzinnig enthousiaste opdrachtgevers die voor vervolgopdrachten én mond tot oor-reclame zorgen? Inderdaad: met het Groene Tomaat relatiemanagement-programma. Dé manier om de juiste klantrelaties te ontwikkelen voor uw kennisintensieve organisatie. Durf te kiezen, ontwikkel de juiste klantrelaties en laat u verrassen door de commerciële groei.

Groeien bij de juiste opdrachtgevers: dat is het doel

Uw team gaat op een andere manier kijken naar klanten, relatiemanagement en het verkopen aan bestaande klanten. Het wordt volstrekt duidelijk hoe u stap voor stap klantrelaties ontwikkelt: vanaf de eerste opdracht tot de dienstverlening en de fase daarna. U maakt kennis met TOP-tactieken en elimineert wanhoopspogingen. Op elk moment is het duidelijk welke TOP-tactieken u inzet om klanten (inhoudelijk) te verrassen. U maakt kennis met  een serie ‘winning moves’ en gaat aan de slag met bewezen concepten en concrete acties. Er komt energie vrij en uw mensen krijgen alle ruimte om met hun eigen ideeën aan de slag te gaan. Ritme en discipline worden gecombineerd met creativiteit en enthousiasme.

Structurele groei

Om uw relatievliegwiel (sneller) te laten draaien wordt uw team optimaal gefaciliteerd met kant-en-klare Groene Tomaat-acties. Specifiek voor het boeien van klanten, het verdiepen van relaties en het stimuleren van vervolgopdrachten. Interessante content wordt geproduceerd en slim hergebruikt. Dit leidt tot een goed gevulde ‘actieplank’ voor uw adviseurs, accountmanagers en/of verkopers. En zij gaan het structureel doen: op een uiterst effectieve manier relaties ontwikkelen, bouwen aan vertrouwen en meer verkopen. De voordelen zijn voor u: betere klantrelaties, meer en sneller vervolgopdrachten, cross selling en mond-tot-mond reclame (aanbevelingen).

Steeds meer kennisintensieve organisaties gaan van het 'closen van een deal', naar het openen van een relatie.

Groene Tomaat-methode

Om uw relatiemanagement snel en goed van de grond te trekken gaat u aan de slag met de Groene Tomaat-methode (GTM): de manier om de juiste klantrelaties voor uw kennisintensieve organisatie te  ontwikkelen. De kern bestaat uit vier essentiële aandachtsgebieden die elkaar onderling versterken: wat – wie – hoe – doen. Samen met uw commerciële team gaan wij razendsnel van denken naar doen.

Meer over de methode