Een bewezen aanpak voor groei

De Groene Tomaat-methode biedt een compleet framework om uw groeidoelstellingen te realiseren. Het is een stap voor stap aanpak met de focus op vier onderdelen die elkaar onderling versterken: 'wat – wie – hoe – doen'. Het draait allemaal om uw bodemschatten, uw kernklanten en vooral de uitvoering van uw aanvalsplan. We laten uw commerciële vliegwiel steeds sneller draaien. Samen verder groeien: stap voor stap.

Vier onderdelen

WAT-WIE-HOE-DOEN

WAT

Is uw onderneming onderscheidend en relevant? Goed nieuws: het onderscheidend vermogen is vaak al aanwezig. Het wordt alleen niet altijd gezien, op waarde geschat of op de juiste manier ingezet. Wij gaan dieper graven en op zoek gaan naar de verborgen bodemschatten van uw kennisintensieve organisatie en de belangrijkste producten en diensten. U (her)ontdekt uw eigen concurrentiekracht: de basis om te groeien. Maar wie bepaalt of u onderscheidend bent? Inderdaad: uw klanten.

WIE

Wie zijn uw kernklanten, wat vinden ze van u en waarom bent u onweerstaanbaar voor voor ze? Veel organisaties durven niet te kiezen: Groene Tomaten wel. U selecteert uw belangrijkste relaties: prospects en klanten die uw toegevoegde waarde belangrijk vinden en die bij uw bedrijf passen. U concretiseert wat ze bezig houdt, waar ze wakker van liggen en hoe u ze laaiend enthousiast maakt. Om vervolgens op zoek te gaan naar 'look a likes'.

HOE

Heeft u een effectieve en structurele aanpak voor acquisitie en relatiemanagement? Waarschijnlijk niet. Wij maken dan ook samen met u en uw team een GTM-aanvalsplan. Vol met TOP-tactieken en een roadmap om nieuwe klanten te winnen en bestaande klantrelaties te behouden en te ontwikkelen? En inderdaad: u stopt met wanhoopspogingen. Wij zorgen ervoor dat ideeën razendsnel in actie worden omgezet. Offline en online. De vraag is: doet u het ook?

DOEN

De achilleshiel van alle plannen: de actie-component. Juist daarom bent u niet alleen aan het denken en aan het kiezen, maar vooral ook dingen anders aan het doen. Vanaf de start staat u continu in de actie-stand. Wij faciliteren op een unieke manier uw acquisitie en relatiemanagement. U krijgt periodieke impulsen en effectieve uitingen zijn continu beschikbaar. Klaar om in te zetten. Ritme en discipline brengen kwartaal-prioriteiten stap voor stap dichterbij.

Dienstverlening: in the mix

Solo-preneurs, ondernemers met hun team en afdelingen van grote organisaties ervaren de kracht van de Groene Tomaat-methode. De dienstverlening sluit uiteraard aan op de concrete uitdaging(en) van de opdrachtgever en bevat meestal de volgende onderdelen 'in the mix':

Start-sessie

Uw team gaat aan de slag met de vier belangrijkste onderdelen van de Groene Tomaat-methode: wat – wie – hoe – doen. Deelnemers ontdekken de kracht van ritme, discipline, inhoud en creativiteit. Door de praktische voorbeelden en ‘winning moves’ uit de wereld van Groene Tomaat ziet u al snel de contouren van uw eigen aanvalsplan.

Werksessies

Tijdens inspirerende werksessies werken wij met uw team aan een aanvalsplan voor uw kennisintensieve organisatie: de ideeën van uw team worden geslecteerd en gecombineerd met TOP-tactieken. De actiekalender en roadmaps maken uw plannen super-concreet: op weg naar de juiste prospects en klanten.

Groene Tomaat-acties: online en offline

De ideeën en TOP-tactieken worden razendsnel omgezet in Groene Tomaat-acties voor acquisitie en relatiemanagement: op het netvlies blijven, aandacht geven, prikkelen, aan het denken zetten, boeiende content delen, persoonlijk benaderen, uitnodigen, advies geven, etc. Content marketing speelt hierbij een belangrijke rol.

Faciliteren van actie

Vanaf de start staat actie centraal. Uw team krijgt praktische begeleiding tijdens de uitvoering. Soms individueel, dan weer in kleine groepjes. Het contact verloopt via e-mail, telefoon of face to face. Afhankelijk wat nodig is. Wat de slagkracht van uw team vergroot is de 'voorraad' Groene Tomaat-acties die altijd beschikbaar is. Kortom: alles is aanwezig om in actie te komen. Geen excuses, maar actie.