Crash course relatiemanagement met de Pet ShopBoys

05 October 2020
Rolf Adema
Door Rolf Adema

De meeste adviseurs, verkopers, managers en directieleden worden 'helemaal wild' bij het binnenhalen van een nieuwe klant. Maar wie gaat helemaal uit zijn/haar dak als een klant voor de vierde keer een vervolgopdracht aankondigt? Dan is het over het algemeen vrij stil. Het is normaal geworden. Het krijgt geen aandacht meer. BIG mistake: het verlengen en uitbouwen van relaties is immers één van de grootste goudaders van een kennisintensieve dienstverlener.

Always on my mind

Bent u klaar voor een crash course relatiemanagement? Luister dan naar 'Always on my mind' van de Pet Shop Boys. Zij leggen de achilleshiel van relatiemanagement wel heel pijnlijk bloot. Bent u er klaar voor …

Maybe I didn't treat you
Quite as good as I should

Als u twijfelt, dan weet ik het zeker: dan gebeurt er weinig

Maybe I didn't love you
Quite as often as I could

Hoe vaak schoot het door uw hoofd: aan die klant moeten we meer aandacht besteden (maar we waren druk en toen is het blijven liggen).

Little things I should have said and done
I just never took the time

Het mooie van 'little things'? Die bestaan niet. Het zijn immers de 'little things' die een GROOT verschil maken. Wel een mail sturen, iemand succes wensen, een gratis advies geven, een lead aanreiken, etc.

You were always on my mind
You were always on my mind

Waar merk de klant het aan?

Maybe I didn't hold you
All those lonely, lonely times
I guess I never told you
That I am so happy that you're mine

Bedanken zit niet zo in onze aard. Waar merkt een klant aan dat u het waardeert dat hij/zij (lang) klant bij u is?

If I made you feel second best
I'm sorry I was blind

Inderdaad: veel klanten voelen zich na de acquisitiefase en de eerste paar opdrachten (als iedereen nog scherp is) een beetje 'verloren'. Terecht, want voordat je het weet verschuift alle aandacht weer naar nieuwe klanten.

You were always on my mind
You were always on my mind
Tell me, tell me that your sweet love hasn't died

Wat denk je zelf?

Give me, give me one more chance
To keep you satisfied
Satisfied

Wat denk je zelf? NO WAY

We weten het allemaal: relatiemanagement is goud waard. We weten het en doen er niets mee. Groene Tomaten ontwikkelen een aanpak die bestaande klanten helemaal gek maken. Zo gek dat ze er niet aan denken om weg te gaan.

Meer weten?

Ervaren hoe klanten 'always on your mind' kunnen zijn? Maak dan snel een afspraak. Ik ga graag met u in gesprek: (06) 222 06 597 of rolf@groenetomaat.nl

Blogs & kennisdeling

Nieuwe (blog)artikelen om u op ideeën te brengen

Crash course relatiemanagement met de Pet ShopBoys

Relatiemanagement
De meeste adviseurs, verkopers, managers en directieleden worden 'helemaal wild' bij het binnenhalen van een nieuwe klant. Maar wie gaat helemaal uit zijn/haar dak als een klant voor de vierde keer een vervolgopdracht aankondigt? Dan is het over het algemeen vrij stil. Het is normaal…
05 October 2020
Rolf Adema
Door Rolf Adema

Volg de vijf tips van Queen en realiseer WOW!

Een gemiddeld optreden: u moet er toch niet aan denken. Uw prospects en klanten ook niet. Ga 'All in': vanaf de voorbereiding tot en met de dienstverlening en realiseer absolute WOW! Hoe? Queen heeft 5 tips voor u en bracht ze in praktijk tijdens Live Aid.
05 October 2020
Rolf Adema
Door Rolf Adema

Lanceer in drie stappen uw Primaire Relatie-HUB

Relatiemanagement
Doen
The critical few: de relaties die er echt toe doen Stop met het steeds maar verder uitbouwen van uw relatienetwerk. Draai het om. Focus u op de relaties die er echt toe doen: uw 'critical few'. Breng ze in kaart. Onderhoud deze relaties pro-actief en breid pas daarna uw netwerk uit: stap…
29 July 2020
Rolf Adema
Door Rolf Adema