Over Rolf
Marketingman met een saleshart
Ik ben een Groene Tomaat marketingman met een sales hart. Met passie voor goede inhoud. Of ik nu geniet van de horeca, naar een open avond van de school van mijn kinderen (Mathilde en Joris) ga of een (kennisintensieve) aankoop doe: ik bekijk altijd alles door een 'Groene Tomaat-bril'. Vermoeiend voor mijn vrouw (Aline), maar voor mij een bron van inspiratie. Om een beetje het gevoel te hebben dat ik niet alleen jong van geest ben, doe ik onregelmatig aan boksen, hardlopen en squash. Lange wandelingen door de natuur met onze hond Max zorgen voor de nodige ontspanning en ook voor Groene Tomaat-ideeën. Optimaal genieten is voor mij een moment op rustig terras met een goede cappuccino en een goed marketingboek.
Van drijfveer naar Groene Tomaat-methode
Samen met opdrachtgevers resultaat boeken door meer te doen en slimmer te werken op het snijvlak van marketing en sales. Dat is vanaf de start mij (Rolf Adema) drijfveer om te ondernemen. Kansen en mogelijkheden zien en vooral ook benutten om de acquisitie en het relatiemanagement bij klanten te verbeteren: stap voor stap. Goede inhoud speelt hierbij een belangrijke rol. Ruim 27 jaar kennis en ervaring is 'gebundeld' in de Groene Tomaat-methode: een unieke manier van werken waarbij het verschil tussen 'Pinguïns en Groene Tomaten' centraal staat.
Over Groene Tomaat
Pinguïn of Groene Tomaat
De meeste bedrijfstakken bestaan uit veel pinguïns en een klein aantal Groene Tomaten. Pinguïns ontwikkelen dezelfde producten en diensten en verlenen dezelfde service. Ze imiteren elkaar. En dit biedt kansen voor Groene Tomaten (GT): ondernemers, marketeers, accountmanagers, adviseurs en verkopers die het lef hebben om zaken anders en slimmer aan te pakken. Groene Tomaten doen dingen die anderen niet snappen, kunnen, durven of mogen.
Groene Tomaat-methode
Met de Groene Tomaat-methode (GTM) beschikt u over een gedegen aanpak waarmee u de juiste klanten wint en uw belangrijkste klantrelaties ontwikkelt. De kern bestaat uit vier essentiële aandachtsgebieden die elkaar onderling versterken: wat – wie – hoe – doen. Per aandachtsgebied maakt u keuzes die u direct omzet in actie. U gaat van strategisch denken naar operationeel uitvoeren. Adviezen van experts als David Maister, Jeffrey Gitomer en Verne Harnish zijn in de Groene Tomaat-methode verwerkt. Het resultaat is een structurele, onderscheidende en uiterst effectieve aanpak waarmee u het verschil maakt. Een bewezen aanpak voor groei.