Ik ben een Groene Tomaat marketingman met een sales hart. Met passie voor goede inhoud. Of ik nu geniet van de horeca, naar een open avond van de school van mijn kinderen (Mathilde en Joris) ga of een (kennisintensieve) aankoop doe: ik bekijk altijd alles door een 'Groene Tomaat-bril'. Vermoeiend voor mijn vrouw (Aline), maar voor mij een bron van inspiratie. Om een beetje het gevoel te hebben dat ik niet alleen jong van geest ben, doe ik onregelmatig aan boksen, hardlopen en squash. Lange wandelingen door de natuur met onze hond Max zorgen voor de nodige ontspanning en ook voor Groene Tomaat-ideeën. Optimaal genieten is voor mij een moment op rustig terras met een goede cappuccino en een goed marketingboek.

Van drijfveer naar Groene Tomaat-methode

Samen met opdrachtgevers resultaat boeken door meer te doen en slimmer te werken op het snijvlak van marketing en sales. Dat is vanaf de start mij (Rolf Adema) drijfveer om te ondernemen. Kansen en mogelijkheden zien en vooral ook benutten om de acquisitie en het relatiemanagement bij klanten te verbeteren: stap voor stap. Goede inhoud speelt hierbij een belangrijke rol. Ruim 27 jaar kennis en ervaring is 'gebundeld' in de Groene Tomaat-methode: een unieke manier van werken waarbij het verschil tussen 'Pinguïns en Groene Tomaten' centraal staat.

Over Groene Tomaat

Pinguïn of Groene Tomaat

De meeste bedrijfstakken bestaan uit veel pinguïns en een klein aantal Groene Tomaten. Pinguïns ontwikkelen dezelfde producten en diensten en verlenen dezelfde service. Ze imiteren elkaar. En dit biedt kansen voor Groene Tomaten (GT): ondernemers, marketeers, accountmanagers, adviseurs en verkopers die het lef hebben om zaken anders en slimmer aan te pakken. Groene Tomaten doen dingen die anderen niet snappen, kunnen, durven of mogen.

Groene Tomaat-methode

Met de Groene Tomaat-methode (GTM) beschikt u over een gedegen aanpak waarmee u de juiste klanten wint en uw belangrijkste klantrelaties ontwikkelt. De kern bestaat uit vier essentiële aandachtsgebieden die elkaar onderling versterken: wat – wie – hoe – doen. Per aandachtsgebied maakt u keuzes die u direct omzet in actie. U gaat van strategisch denken naar operationeel uitvoeren. Adviezen van experts als David Maister, Jeffrey Gitomer en Verne Harnish zijn in de Groene Tomaat-methode verwerkt. Het resultaat is een structurele, onderscheidende en uiterst effectieve aanpak waarmee u het verschil maakt. Een bewezen aanpak voor groei.

Blogs & kennisdeling

Nieuwe (blog)artikelen om u op ideeën te brengen

Crash course relatiemanagement met de Pet ShopBoys

Relatiemanagement
De meeste adviseurs, verkopers, managers en directieleden worden 'helemaal wild' bij het binnenhalen van een nieuwe klant. Maar wie gaat helemaal uit zijn/haar dak als een klant voor de vierde keer een vervolgopdracht aankondigt? Dan is het over het algemeen vrij stil. Het is normaal…
05 October 2020
Rolf Adema
Door Rolf Adema

Volg de vijf tips van Queen en realiseer WOW!

Een gemiddeld optreden: u moet er toch niet aan denken. Uw prospects en klanten ook niet. Ga 'All in': vanaf de voorbereiding tot en met de dienstverlening en realiseer absolute WOW! Hoe? Queen heeft 5 tips voor u en bracht ze in praktijk tijdens Live Aid.
05 October 2020
Rolf Adema
Door Rolf Adema

Lanceer in drie stappen uw Primaire Relatie-HUB

Relatiemanagement
Doen
The critical few: de relaties die er echt toe doen Stop met het steeds maar verder uitbouwen van uw relatienetwerk. Draai het om. Focus u op de relaties die er echt toe doen: uw 'critical few'. Breng ze in kaart. Onderhoud deze relaties pro-actief en breid pas daarna uw netwerk uit: stap…
29 July 2020
Rolf Adema
Door Rolf Adema