Skip to main content
  • Commercieel versnellen

Groene Tomaat-Methode

Marketing en sales voor kennisintensieve organisaties: 10x actie

De Groene Tomaat-methode is een marketing en sales aanpak voor kennisintensieve organisaties. Een structurele en effectieve methode voor acquisitie, relatiemanagement en het introduceren van nieuwe producten en diensten. Altijd vanuit inhoud en relatie. Voor consultants, technisch adviseurs, trainers, verkopers, accountmanagers en ondernemers.

wat – wie – hoe – doen

Versnel met het Groene Tomaat-vliegwiel

Je doorloopt meerdere malen de WAT-WIE-HOE-DOEN-cyclus van de Groene Tomaat-methode. Tijdens én tussen de workshops en ‘doe-sessies’ staat alles in het teken van de uitvoering. Samen zorgen wij ervoor dat jouw commerciële vliegwiel steeds sneller draait. Resultaat volgt actie.

WAT: positionering

Je (her)ontdekt de inhoudelijke bodemschatten van jouw organisatie: waar ben je extreem goed in, wat vinden jouw top-klanten extreem belangrijk en waar willen ze voor betalen? Je creëert laser-focus als het gaat om jouw toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen. Dit is de basis voor zowel jouw inhoudelijke positionering als jouw contentmarketing voor de lange termijn (content-core).

WIE: top-relaties

Je gaat kiezen: het wordt volstrekt helder welke prospects en klanten centraal staan in de marketing en sales van jouw organisatie. Je weet exact wie dit zijn, welke uitdagingen zij hebben en hoe jouw dienstverlening hierop aansluit. Met de relatieradar breng je zowel jouw focusklanten als jouw belangrijkste prospects in beeld. Deze relaties krijgen jouw volledige aandacht. Hier investeer je tijd en geld in. Je durft te kiezen: jouw klanten doen dit ook.

HOE: aanvalsplan

Samen met je team bepalen wij wat wel en niet werkt voor jouw organisatie. Je stopt met wanhoopspogingen en gaat voor top-tactieken. Voor jouw acquisitie en relatiemanagement ontwikkelen wij een aanvalsplan met effectieve klantroutes. Elke route wordt ‘gevuld’ met (open source) marketingacties. Jouw aanvalsplan en actiekalender geven richting en houden je op het juiste spoor

DOEN: uitvoering

Plannen maken kan iedereen. Jij voert jouw plan echter ook uit. Alles is gericht op actie. Jij en je team hebben keuzes gemaakt, je aanvalsplan is klaar en je beschikt over de juiste marketingacties. Focus, prioriteiten, discipline, mini-gewoonten en korte feedback-loops zorgen voor 10xACTIE bij jou en je team. En dit start al bij de eerste workshop. Ondanks alle hectiek is commercie een natuurlijk onderdeel van het dagelijkse werk. Je verslaat de wervelwind.

Alles draait om de uitvoering: wat ga je doen?

Workshops

Bouw je commerciële fundament: ‘wat-wie-hoe-doen’

Aanvalsplan

Maak je eigen aanvalsplan met TOP-tactieken en klantroutes

Tools

Werk met praktische tools voor diepgang en versnelling

Open source-acties

Start de interactie met de beste Groene Tomaat-acties

Structuur

Werk met top-prioriteiten, ritme en discipline

DOE-sessies

Krijg alle ondersteuning tijdens het doen: 1-op-1 of in kleine groepjes.

Ontdekken en leren

Proef online en offline aan de nieuwste inzichten en voorbeelden

Open source marketingacties

Waarom het wiel opnieuw uitvinden en jou hiervoor laten betalen? Onzin. We weten wat werkt voor kennisintensieve organisaties en hebben dit omgezet in een serie open source marketingacties en half-fabrikaten die je zo mag gebruiken. Hierdoor maak je direct snelheid.

Direct aan de slag

Meer commerciële slagkracht in jouw kennisintensieve organisatie? Ga dan aan de slag met de Groene Tomaat-methode. Ontdek wat voor jou (en je team) werkt.

De onderdelen: wat krijg je?

Groene Tomaat-workshops

Tijdens inspirerende workshops doorloop je meerdere malen de WAT-WIE-HOE-DOEN-cyclus van de Groene Tomaat-methode. Je maakt keuzes en de marketing en sales van jouw kennisintensieve organisatie krijgen vorm en inhoud.

Aanvalsplan met top-tactieken en actiekalender

Tijdens de samenwerking staat jouw aanvalsplan centraal: een concrete roadmap vol toptactieken om stap voor stap nieuwe klanten te winnen en klantrelaties te ontwikkelen. Het wordt volstrekt helder wat je wel en vooral ook niet gaat doen.

Een serie (open source) marketingacties

Onnodig wachten frustreert de uitvoering. Daarom beschik je vanaf de start over een serie (open source) marketingacties die je direct kunt inzetten. Je maakt dus meteen snelheid. Daar waar nodig vullen we dit aan met extra acties.

Werk in uitvoering: praktische werksessies

Natuurlijk laten we je niet alleen met je aanvalplan en marketingacties. We zijn de ‘stok achter deur’ en helpen jou en team tijdens het ‘doen’: één op één, in duo’s of in kleine groepjes. Een actiegerichte mix van leren en doen.

Online kennisbank

Duik in de wereld van Groene Tomaat marketing: praktische tools, worksheets, white papers, e-books, how-to video’s, blogs en voorbeelden geven diepgang, inspireren, concretiseren en zetten aan tot actie.