Only Words | Spagna - Relatie-blog 5

Only Words | Spagna - Relatie-blog 5

Only words only words. Woorden worden vaak achteloos gebruikt, terwijl ze bepalend zijn voor uw merk en uw verbinding met prospects en klanten. In deze blog staan woorden centraal: woorden van uw merk en woorden die u absoluut zo snel mogelijk moet schrappen uit uw persoonlijke woordenboek. Voor de muziek tekent Spanga met Only Words ...

Sowing the seeds of love | Tears for Fears - Relatie-Blog 4

Sowing the seeds of love | Tears for Fears - Relatie-Blog 4

Wat heeft een enorme impact op de effectiviteit van de marketing en sales van uw kennisintensieve organisatie? Wat dacht u van het volgende: volledige focus op uw ideale prospects en klanten. Heeft u het lef om te kiezen en durft u ook 'nee' te zeggen? Luister naar 'Sowing the seeds of love' en besluit waar u wel en vooral ook niet gaat zaaien …

Say my name | David Guetta - Blog 2

Say my name | David Guetta - Blog 2

What's in a name? Een heleboel dat kan ik u verzekeren. Een relatie begint met een gezicht, een persoon, een (digitale) handshake en een naam. In deze blog een aantal voorbeelden hoe u de naam van een (potentiele) klant kunt gebruiken bij het opbouwen van een relatie. Een naam maakt het persoonlijk en dat wil toch iedereen: iets speciaal voor jou ...

Don't ask me why | Eurythmics - Blog 1

Don't ask me why | Eurythmics - Blog 1

Waarom zit u hier?

Of het nu gaat om advies, accountancy, verzekeringen, bouwkundige berekeningen, financiële planning, private banking, subsidies of een andere dienst: als kennisintensieve dienstverlener heeft u te maken met klanten die ‘ergens mee zitten’. Elke (potentiële) klant heeft een ‘baby’: iets waardevols wat ze uit handen geven aan een professional omdat ze er zelf geen verstand van hebben of tijd aan willen besteden. De vraag is: wie mag hiervoor zorgen. U of uw concurrent. En dat heeft te maken met uw intentie: waarom zit u hier?

Verhuisd naar een nieuwe inspirerende locatie

Verhuisd naar een nieuwe inspirerende locatie

Groene Tomaat Marketing is na de zomer vol uit de startblokken gegaan. Met nieuwe energie, nieuwe ideeën, nieuwe ontmoetingen en een nieuw kantoor. Vanuit het nieuwe OVVICE kantoorconcept blijft één ding natuurlijk als vanouds: de passie voor mooie, effectieve, persoonlijke verrassende en inhoudelijk sterke marketing.

Waarom pinguïns nieuwe klanten afstoten en Groene Tomaten deze juist aantrekken

Acquisitie insights voor kennisintensieve dienstverleners

Waarom pinguïns nieuwe klanten afstoten en Groene Tomaten deze juist aantrekken

U kent ze wel. Ook in uw bedrijfstak lopen ze rond. Pinguïns. Deze organisaties lijken allemaal op elkaar. Niemand die er koud of warm van wordt, laat staan dat iemand over ze praat. Ze leveren ‘gemiddelde’ prestaties als het gaat om acquisitie. En gelukkig maar, want dit biedt kansen voor Groene Tomaten: kwalitatieve dienstverleners die het lef hebben om de acquisitie anders en beter aan te pakken.

Laten wij eerst eens kijken waar pinguïns ‘uitglijden’. Anders gezegd: wat doen pinguïns verkeerd?

Totaal de weg kwijt in december

Totaal de weg kwijt in december


Rare jongens die kennisintensieve dienstverleners. Als het gaat over relatiemanagement is december een vreemde maand. Sterker nog: veel directeuren, managers en adviseurs zijn in de december totaal de weg kwijt. Pinguïns hebben in december opeens het gevoel dat ze ‘moeten’ gaan geven terwijl het “nemen” veel meer in hun genen zit. Ontdek wat Groene Tomaten anders doen.

Doe als Queen en 'outperform' de concurrentie

Doe als Queen en 'outperform' de concurrentie

Op 13 juli 1985 kwam Queen op voor de 75.000 bezoekers in Wembley Stadium in Londen voor hun optreden tijdens Live Aid: het grootste muziekspektakel ooit. Veel artiesten presteerden onder de maat: zij waren er niet klaar voor. Queen trok volledig zijn eigen plan en gaf een koninklijke show. Het verschil zat 'm in de volgende vijf punten. Doe er uw voordeel mee.

Wat elke adviseur kan leren van Dogtrack

Wat elke adviseur kan leren van Dogtrack

Sinds een aantal weken leren wij alles over het ‘opvoeden’ van onze jonge hond Max. Van Ewald van Dogtrack krijgen wij praktisch advies: hij geeft duidelijk aan wat wij wel en absoluut niet moeten doen. Eén aspect van Ewald is echt bijzonder. Ontdek wat elke adviseur kan leren van deze professionele hondentrainer.

Content is KING

Content is KING

Nog steeds denken veel 'professionals' dat relatiemanagement gelijk staat aan “het jaarlijkse flesje wijn” of de bekende “spiegeltjes en kraaltjes”. WAKE UP: u bent toch geen “candy-man/woman”. Bij kennisintensieve dienstverleners draait het erom dat u een prettig persoon bent om mee te werken, betrouwbaar bent, verstand van zaken hebt en vooral dat u iemand aan het denken zet. En aan u om dit op één of andere manier tastbaar te maken. Lees hier de drie tips voor Groene Tomaten.

Ga voor JA!

Ga voor JA!

Waarom zijn mensen zo gek op NEE. Er zijn duizenden redenen om NEE te zeggen. En maar een paar redenen om ergens voor op te staan en volmondig JA te zeggen. Nee is eenvoudig. U hoeft maar een bezwaar te verzinnen en u kunt veranderingen tegenhouden. NEE heeft veel bondgenoten: iedereen die bang is voor de toekomst en iedereen die voordeel heeft bij de status quo. En vaak heb je niet eens een goede reden nodig. NEE volstaat. Groene Tomaten hebben lef en gaan voor JA!