Verhuisd naar een nieuwe inspirerende locatie

Verhuisd naar een nieuwe inspirerende locatie

Groene Tomaat Marketing is na de zomer vol uit de startblokken gegaan. Met nieuwe energie, nieuwe ideeën, nieuwe ontmoetingen en een nieuw kantoor. Vanuit het nieuwe OVVICE kantoorconcept blijft één ding natuurlijk als vanouds: de passie voor mooie, effectieve, persoonlijke verrassende en inhoudelijk sterke marketing.

Waarom pinguïns nieuwe klanten afstoten en Groene Tomaten deze juist aantrekken

Acquisitie insights voor kennisintensieve dienstverleners

Waarom pinguïns nieuwe klanten afstoten en Groene Tomaten deze juist aantrekken

U kent ze wel. Ook in uw bedrijfstak lopen ze rond. Pinguïns. Deze organisaties lijken allemaal op elkaar. Niemand die er koud of warm van wordt, laat staan dat iemand over ze praat. Ze leveren ‘gemiddelde’ prestaties als het gaat om acquisitie. En gelukkig maar, want dit biedt kansen voor Groene Tomaten: kwalitatieve dienstverleners die het lef hebben om de acquisitie anders en beter aan te pakken.

Laten wij eerst eens kijken waar pinguïns ‘uitglijden’. Anders gezegd: wat doen pinguïns verkeerd?

Totaal de weg kwijt in december

Totaal de weg kwijt in december


Rare jongens die kennisintensieve dienstverleners. Als het gaat over relatiemanagement is december een vreemde maand. Sterker nog: veel directeuren, managers en adviseurs zijn in de december totaal de weg kwijt. Pinguïns hebben in december opeens het gevoel dat ze ‘moeten’ gaan geven terwijl het “nemen” veel meer in hun genen zit. Ontdek wat Groene Tomaten anders doen.

Doe als Queen en 'outperform' de concurrentie

Doe als Queen en 'outperform' de concurrentie

Op 13 juli 1985 kwam Queen op voor de 75.000 bezoekers in Wembley Stadium in Londen voor hun optreden tijdens Live Aid: het grootste muziekspektakel ooit. Veel artiesten presteerden onder de maat: zij waren er niet klaar voor. Queen trok volledig zijn eigen plan en gaf een koninklijke show. Het verschil zat 'm in de volgende vijf punten. Doe er uw voordeel mee.

Wat elke adviseur kan leren van Dogtrack

Wat elke adviseur kan leren van Dogtrack

Sinds een aantal weken leren wij alles over het ‘opvoeden’ van onze jonge hond Max. Van Ewald van Dogtrack krijgen wij praktisch advies: hij geeft duidelijk aan wat wij wel en absoluut niet moeten doen. Eén aspect van Ewald is echt bijzonder. Ontdek wat elke adviseur kan leren van deze professionele hondentrainer.

Content is KING

Content is KING

Nog steeds denken veel 'professionals' dat relatiemanagement gelijk staat aan “het jaarlijkse flesje wijn” of de bekende “spiegeltjes en kraaltjes”. WAKE UP: u bent toch geen “candy-man/woman”. Bij kennisintensieve dienstverleners draait het erom dat u een prettig persoon bent om mee te werken, betrouwbaar bent, verstand van zaken hebt en vooral dat u iemand aan het denken zet. En aan u om dit op één of andere manier tastbaar te maken. Lees hier de drie tips voor Groene Tomaten.

Ga voor JA!

Ga voor JA!

Waarom zijn mensen zo gek op NEE. Er zijn duizenden redenen om NEE te zeggen. En maar een paar redenen om ergens voor op te staan en volmondig JA te zeggen. Nee is eenvoudig. U hoeft maar een bezwaar te verzinnen en u kunt veranderingen tegenhouden. NEE heeft veel bondgenoten: iedereen die bang is voor de toekomst en iedereen die voordeel heeft bij de status quo. En vaak heb je niet eens een goede reden nodig. NEE volstaat. Groene Tomaten hebben lef en gaan voor JA!

De (on)zin van koud bellen

Bellen = leren

De (on)zin van koud bellen

Koud bellen? Kansloos. Voor de meeste kennisintensieve dienstverleners is dit een echte wanhoopspoging. Tenzij u eerst gaat opwarmen of heel goed voorbereid aan de slag gaat. Ontdek hoe u een schat aan informatie ophaalt door bij het bellen vooral het 'leren' als uitgangspunt te nemen. Met als bij-vangst een aantal kwalitatieve vervolgafspraken ...

Groene Tomaat Insights: Content Marketing (deel 1)

Meer omzet door kennis te delen

Groene Tomaat Insights: Content Marketing (deel 1)

Alstublieft: een blog over het delen van inhoud. Specifiek voor kennisintensieve dienstverleners. Ontdek hoe u structureel meer omzet realiseert met Content Marketing. In deze blog staan de eerste vijf Insights voor u op een rij. In de volgende blog staan de resterende vijf centraal.

Beter samenwerken? Ga samen lunchen

Uw externe dienstverlening intern verbeteren

Beter samenwerken? Ga samen lunchen

Beter samenwerken om de dienstverlening te verbeteren: bij veel organisaties is dit uitdaging nummer 1. Ik moet dan altijd aan Philips denken waar iemand het idee er daadwerkelijk door heeft gekregen om de ‘belangrijke mensen’ van sales en marketing naar Amsterdam te verhuizen (klinkt immers veel beter dan Eindhoven). Het resultaat was dat de kloof tussen marketing en R&D (want die bleven natuurlijk gewoon ik Eindhoven) alleen maar groter werd. Dus wilt u mensen laten samenwerken: zet ze dicht bij elkaar en stimuleer/faciliteer persoonlijk contact. Begin klein: ontdek de kracht van de LUNCH ...

Proberen of doen?

Do or do not. There is no try

Proberen of doen?

Probeer het maar eens. Heerlijk toch die vrijblijvendheid. Als je het mag proberen, dan hoef je eigenlijk niets te presteren. Het geeft je een prachtig excuus om tevreden te zijn met een halfbakken resultaat. En dus ontstaat er bij veel bedrijven een halfbakken vorm van acquisitie, relatiemanagement en dienstverlening. Groene Tomaten zetten een streep door ‘proberen’ en schrijven DOEN in hoofdletters. Of zoals Yoda zegt “Try not. Do. Or do not. There is no try”. Bekijk het korte filmfragment en maak gebruik van de drie praktische Groene Tomaat-tips.

Time for super heroes

Hoe maak je van iets gewoons, iets bijzonders?

Time for super heroes

Wat zijn dit voor gasten? Wat bezielt ze en wat gaan ze doen? Maak kennis met de glazenwassers van een lokaal schoonmaakbedrijf in Amerika die al jaren de ruiten wassen van een kinderziekenhuis. Het zijn super heroes die een ultieme Groene Tomaat actie hebben bedacht en gelukkig ook hebben uitgevoerd. Bekijk het filmpje en geniet. Super heroes: ze bestaan nog ...

Reciprociteit

Een kwestie van (v)aardigheid

Reciprociteit

I'll scratch your back, you'll scratch mine: ik doe iets voor jou en jij iets voor mij. Omdat het 'moet' of omdat je het uit eigen beweging doet, omdat het goed voelt. Win-win, dat is het. Soms heeft reciprociteit een subtiel zetje nodig. Dit vraagt om drie dingen: vaardigheden, lef en gezond verstand.